Voordelen urenregistratiesysteem
Sinds kort ben ik voltijds werkzaam, nadat ik mijn studies bedrijfskunde heb afgerond, heb ik mijn eerste voltijdse baan gevonden.
Ik werk bij de klantenservice van een internationaal bedrijf. Echter werkten we in het begin niet met een urenregistratiesysteem, wat een groot nadeel vormde voor onze verloning. Je komt alleenstaande wat vroeger, zodat je zeker op tijd bent, je wil echter niet te laat komen op je werk. Aangezien ik mail en telefoons beantwoord, werk ik iedere dag al gemakkelijk een kwartier of half uur te lang. Je kan echter moeilijk de telefoon afleggen in het midden van een gesprek. Je wil de klant het goede antwoord geven, ook omdat alle gesprekken opgenomen worden voor de evaluatie, is de telefoon opleggen of de klant maar half antwoorden geen optie. Soms kan je ook niet een volledige middagpauze nemen, aangezien de klantenservice al eens onderbemand kan zijn. Vandaar dat we aan onze leidinggevende hadden voorgesteld om urenregistratiesystemen aan te schaffen. Vanaf nu worden dus al onze uren geregistreerd, wat veel eerlijker is, want dan word je echt betaald voor iedere minuut die je hebt gepresteerd.
Ik kan je dus zeker aanraden ook urenregistratiesystemen te installeren, zo worden de ambitieuze werknemers eerlijker verloond tegenover de niet ambitieuze werknemers. Zo gebeurt de verloning eerlijker, iedere gepresteerde minuut wordt betaald!